Sunday, May 6, 2012

Rio, japonezii si paranormalul:)

One can never have enough fruits in Brazil:).


Saptamana asta am invatat la cursul de portugheza despre japonezii care in 1908 s-au hotarat ei, asa organizati si seriosi cum sunt, sa vina in Brazilia:). Nu am aflat motivul precis insa am sa investighez:)). Mi se pare ciudat putin cum s-au hotarat sa vina, 250 000 de japonezi gata sa devina brazilieni:), bronzati si veseli. Pe vremea accea Brazilia nu era in boom economic ca acum, distanta e mare si nu prea exista asemananari intre culturi, pare un pic neobisnuita preferinta lor. Acum sunt in jur de 1 milion jumatate de japonezi. Marea majoritate au venit in zona Sao Paulo, statul de langa Rio, cu capitala Sao Paulo, cel mai mare si mai dezvolat oras din Brazilia. Cu nemtii am inteles ca au venit dupa al doilea razboi mondial, desi si pentru nemti destinatia Brazilia nu pare cea mai evidenta. Ei au venit in Brazilia si apoi nemtii au "importat" turci sa-i ajute sa-si construiasca tara dupa razboi. Ciudat, nu? Se pare ca nemtii sunt multi, in sud e un stat unde din cate am auzit toti oamenii sunt blonzi cu ochi albastri si totul merge ceas, ca in Germania:).

In legatura cu paranormalul, e clar ca ceva paranormal se intampla aici:), e incredibil cum vremea urata se "manifesta" fix in weekenduri si vacante. Weekendul trecut, cu cele 4 zile de vacanta, a plouat puternic si a a venit frigul cel mare de 18 grade:). Sambata si duminica a mai fost cum a fost ca am apucat sa mai ies din casa dar luni si marti am stat toti in casa si nu am fost nicaieri, ploua torential. A fost frumos, am petrecut mai mult timp cu Taciana si cu Gabriel, Taciana a avut grija sa ne si hraneasca si am stat foarte mult la povesti, "ca la gura sobei":), doar era iarna afara:))! Asta a fost vestea buna, am inteles ca mai frig si mai urat de atat nu o sa fie nici la iarna, eram putin ingrijorata:).

Un alt lucru interesant a fost sa descopar mai multe despre religia si credintele brazilienilor. Stateam de vorba cu Gabriel, un student foarte inteligent si citit si care imi e foarte drag si Juao, unul dintre baietii Tacianei, un adolescent rebel, foarte amuzant, nonconformist si plin de viata. In mijlocul unei discutii un pic mai ezoterice am aflat ca lor li se pare un lucru firesc ca oamenii morti sunt totusi printre noi, vin sa ne ajute si sa ne poarte de grija. M-a surprins ca doi baieti de varstele lor, din doua medii diferite sa aiba asemenea credinte puternice si li se parea o chestie foarte normala, de parca vorbeam despre faptul ca cerul e albastru. Eu aveam o spranceana ridicata, adica voi continua sa investighez si asta:)). Am observat deja ca oamenii sunt destul de religiosi dar dupa parerea mea intr-un sens mai ezoteric, mai departe de crestinismul traditional, cu un pic de misticism si destul de departe de clasica Biblie. Am mai avut o discutie cu Gabriel si am aflat mai multe detalii, religia predominanta este catolicismul urmata apoi de un fel de religie protestanta, biserica universala. Mai este o grupare destul de mare, spiritismul, cei care nu cred neaparat in Dumnezeu dar in existenta spiritelor care traiesc printre noi, sa ne ajute sau nu si care se mai incarneaza din cand in cand cu diverse scopuri "personale" sau nu:). O mare parte sunt oameni care provin din Africa si care au o religie bazata pe zei, pe sacrificii etc. Mai exista si o combinatie intre credinta africana si cea crestina si astfel mai avem un grup. Bine-inteles ca sunt mult mai multe grupari religioase, insa observ o preocupare intensa nu neaparat pentru religie ci mai mult de "a crede in ceva", credinta care se manifesta in forme foarte variate si neobisnuite, mie se pare un aspect interesant al brazilienilor.

Un pic pe alta tema, o prietena pe facebook:) imi spunea ca i se pare ca in ciuda tuturor problemelor birocratice si nu numai, Brazilia pare o tara buna de locuit:). Si eu ma gandeam la asta zilele astea, acum ca a venit toamna si avem temperaturi optime, viata este altfel:) si pot gandi si eu la "mai rece":)). Vremea buna este marele avantaj si se pare ca este un aspect foarte important. Nu conteaza cat de mult te enervezi si te stresezi cu tot felul de reguli si situatii care sfideaza orice logica, la serviciu si nu numai, reusesti totusi sa te eliberezi foarte repede de acest stres si nu il acumulezi. Rio este un oras foarte mare, este o nebunie greu de descris insa oamenii in general nu sunt stresati, nu sunt frustrati. Se pare ca Rio e un oras putin aparte, in comparatie cu spre exemplu Sao Paulo. Acolo ploua mult, orasul e foarte dezvoltat si industrializat, toti oamenii sunt corporatisti, nu au plaja:) si se iau mereu de cariocas ca sunt lenesi si stau toata ziua la plaja. In Sao Paulo sunt multi bani dar nu exista atmosfera din Rio, un oras care se bazeaza pe turism si nu pe industrie si se dezvolta in virtutea intertiei determinata de cresterea economica din toata Brazilia. Au dreptate cei din Sao Paulo, la "carioci" nu prea le place sa munceasca, chiar si la servici stau mereu la cafele si nu raspund niciodata la telefoane plus ca nu stie nimeni nimic:)!

Soarele nu ii ajuta prea mult pe brazilieni, in sensul ca sunt si ei oameni foarte normali, au si ei "problemele" lor:), ca sa nu zic defectele lor (nu intru in detalii, pana la urma oamenii sunt oameni peste tot); in general sunt cam neseriosi, de exemplu e foarte normal sa stabilesti ca te intalnesti cu cineva si sa nu apari fara sa anunti. In cel mai bun caz anunti ca nu vii la juma de ora dupa ora de intalnire:). Mie nu prea mi s-a intamplat, adica eventual am avut intarzieri dar am auzit destule povesti de la oameni mai vechi in Rio. Mai e o impresie care deocamdata pare mit, si anume ca brazilienii sunt foarte prietenosi. Adica ei sunt, vorbareti cel putin, in sensul ca mi se intampla foarte des ca lumea sa vorbeasca cu mine pe strada, in autobuz, pe diferite teme:)) dar e mai greu sa-ti faci prieteni brazilieni. E firesc intr-un fel, ei sunt aici de ani de zile, au familiile lor, prietenii lor, nu prea au de ce sa faca un efort sa te bage pe tine in seama ca strain. Sunt draguti si simpatici dar nu te omoara cu dorinta de imprietenire:), este destul de clar. Daca esti strain stai mai mult cu straini pentru ca ei chiar fac eforturi sa-si faca prieteni, toti sunt singuri si au nevoie de companie. Asta e un lucru bun in Rio ca sunt multi straini:).

In concluzie vremea este foarte importanta pentru a simti ca traiesti bine, nu ai haine groase si asta e o mare chestie, nu iti e frig, fructele sunt fantastice, poti sa mergi mereu la un suc intr-un loc ca Big Nectar, sunt la tot pasul, sau sa faci ceva in aer liber. De exemplu uneori imi iau o revista si merg la Big Nectar, iau un suc si un salgado, citesc revista si deja am o altfel de stare de spirit dupa o zi eventual mai neplacuta. Sau vineri, chiar avusesem o zi mai ciudatica, desi eram super obosita, m-am dus putin prin Copacabana, dupa o mica plimbare pe orla (promenada de langa plaja) altfel se vedea situatia si mi-au venit in cap si ideile salvatoare:)) necesare. Combinatia de mare cu munte cu plaja si soare iti da mereu senzatia de vacanta si poate din aceasta cauza e mai usor sa te relaxezi, probleme sunt aceleasi ca peste tot insa orasul te ajuta sa scapi de ele, orasul are o ENERGIE aparte pe care nu poti sa o ignori.

Marea majoritate a baietilor merg sambata la un meci de fotbal si fac mult sport in general, cred ca si asta ajuta la a fi vesel si optimist, fetele au si ele diverse activitati sportice. Eu sunt foarte fericita pe tema asta, piscina in aer liber la care am inceput sa merg e fantastica. Clubul e teresat, are doua piscine, mai multe restaurante, doua terenuri, unul acoperit si unul in aer liber si e un loc grozav, plin de verdeata. Piscina mea e la ultimul nivel, se vad acoperisurile blocurilor si e inconjurata de copaci si verdeata.  Mereu mi-am dorit o piscina in aer liber si a trebuit sa vin in Brazilia sa o gasesc:). Fusesem odata in Germania la o piscina in aer liber langa un lac, imi placuse la nebunie acolo si am ramas cu idea asta de atunci, piscina de aici e de o mie de ori mai frumoasa si simplu fapt de a fi acolo iti da o stare de bine fantastica. Imi lipseste mie primavara din Romania dar imi mai alin dorul cu piscina asta super draguta:). Pana la urma idea e ca aici poti sa faci mereu ceva in aer liber si asta ajuta enorm la starea psihica. Acum ca nu mai e cald e o placere chiar numai sa te plimbi seara printre blocuri, e nevoie de foarte putin pentru a face ceva care sa te ajute sa te simti bine:) in caz ca nu te simti bine deja:).

Nu prea am mai facut poze dar am doua melodii foarte vesele si braziliene:)), probabil ca le stiti deja insa nu strica niciodata sa le asculti, eu ma inveselesc instant de cate ori le aud:), versurile sunt pline de metafore gen "Dragostea din tei", dar pana la urma asta e tot farmecul:)!

Tche tche tche ce re re ce Gustavo Lima e voce:))!

si

Inca un pusti simpatic:)! Nossa, Nossa:))!


No comments:

Post a Comment