Saturday, May 12, 2012

Toamna tarzie la Rio:)

A mai trecut o saptamana la Rio, plina ochi cu de toate, ma intrebam de dimineata de ce ma simt asa obosita insa mi-am adus aminte ca saptamana a fost mai lunga de data asta:), s-a terminat sezonul vacantelor:)). Trei zile au fost ocupate cu portugheza, am recuperat un curs plus cele doua normale si gata cursul de portugheza. Cele 60 de ore au trecut ca vantul, saptamana viitoare avem examen, trebuie sa studiez:)), daca vreau sa merg la urmatorul nivel trebuie sa trec, am emotii:))). M-am hotarat sa continui, progresul este evident si vreau sa-l metin, stiu ca daca nu merg la curs nu as fi "serioasa" sa mai invat singura in sensul de a descoperi chestii noi, deja vorbesc putin si capat curaj si incredere sa vorbesc mai mult, vocabularul include multe cuvinte, dar vreau si mai mult:)).

Profa a fost simpatica si a avut grija ca ultimul curs sa fie mai altfel, ne-a pus sa facem "amigo curto", chestia aceea in care tragi un biletel cu numele unei persoane si ii cumperi un cadou. Nu a fost numai atat, inainte de a da cadoul cumparat trebuia sa descrii persoana si ceilalti trebuiau sa ghiceasca numele. A fost dragut pentru ca a inceput profa care imi cumparase mie cadoul, o cana foarte frumoasa plina cu ciocolati:)). Descrierea ei a inceput cu faptul ca in ziua in care am fost la secretariat sa ma inscriu la cursul de portugheza toata lumea m-a remarcat (habar nu am de ce!), li s-a parut ca sunt foarte dragalasa si au existat numeroase discuti despre mine:)). Se pare ca ma stiu toti profii de la centrul de invatarea limbii portguheze si toata lumea o invidia pe Dalila ca era profa mea:)), va dati seama ca am facut o mica senzatie si imi e greu sa-mi dau seama cum am reusit da poate o sa reusesc si cu alte ocazii:)). A fost greu sa ma recunosc in descrierea asta si cand mi-a spus ca eram eu nu mi-a venit sa cred, yey, sunt celebra:))! Profa adusese jocuri, noi adusesem mancare si diverse chestii de baut:), a fost foarte dragut, o mica sueta in portugheza:))!

Ca tot a venit vorba de portugheza, am mai adunat cateva care sunt exact ca in limba romana: carne, porcaria, tigan, folosite in aceleasi situatii ca si in romana:))). De departe cel mai comic este "ciuma" care inseamna "gelozie"! Cand spui "esta com ciuma" inseamna "esti gelos/geloasa", mi se pare foarte amuzant, intra pe locul 1 in top cuvinte haioase alaturi de "turma":)).

Am aflat si vacantele in iunie:)), in afara de una care se intampla in fiecare an o sa mai avem vreo 3-4 zile datorita Rio +20, o intalnire de la United Nations despre probleme de mediu. S-au intalnit ei acum 20 de ani si si-au propus diverse, acum se aduna sa vada bilantul:)) si care ce a facut sau nu a facut:)). Cu aceasta ocazie o sa avem cam o saptamana de vacanta, cred ca vor sa mai elibereze orasul sa se plimbe delegatii in voie:), cariocas sunt trimisi in vacanta sa nu "sufoce" orasul:)) cum fac ei de obicei:)), toti cei 12 milioane. Vorbeam cu o colega de la cursul de portugheza care a locuit un an in Beijing si zicea ca acolo nu se vede niciodata ca cerul e albastru, poluarea e incredibila. Am intrebat-o cum au facut la jocurile olimpice din 2008 si a spus ca au avut grija chinezi sa opreasca mult din industrie cu 6 luni inainte ca sa fie aer respirabil pentru atleti:)). Au facut si o mare curatenie iar dupa jocuri totul a revenit la normal, cerul gri si aerul greu de respirat, spunea colega ca daca vroiai sa mergi un pic mai repede ti se oprea respiratia:), nu exista suficient oxigen. La fel si brazilienii nostri, la o scara mai mica, trimit lumea in vacanta ca sa nu mai fie asa aglomerat orasul, eventual si mai putina poluare:)), sa vada delegatii progresul facut in ultimii 20 de ani:)).

Joi am fost la petrecerea lunara de la InterNations si a fost foarte dragut! A venit cu noi si Cornelia, noua romanca pe taramuri braziliene, e foarte simpatica si sociabila si are un talent inascut, chiar un mic geniu:))) as putea spune, de a se imprietenii cu oamenii. Eu credeam ca sunt destul de sociabila dar nu prea sunt in comparatie cu ea, sunt la categoria  juniori:)). Am cunoscut o gramada de oameni=Cornelia a cunoscut o gramada de oameni:)). Eu si Lacramioara ne tineam dupa ea ca niste copii mici si greu tineam pasul:)). Chiar vorbeam cu Lacramioara ca nu am mai cunoscut niciodata asa multi ne-matematicieni, de obicei oamenii cu care avem contact sunt exclusiv matematicieni. Cea mai ciudata conversatie a fost cu o tipa din Singapore, vorbareata si simpatica cred:)), care din prima a tinut sa ne spuna o poveste despre ambasadorul roman din Singapore care beat fiind a calcat 4 oameni si apoi a fugit in tara, nu poate fi extradat si uite impresia ei despre romani, una negativa, a tinut sa sublinieze chiar:))! Noi stateam acolo si ne ceream scuze:)) ca suntem romance, ni s-a parut ca e totusi un mod destul de neobisnuit de a incepe o conversatie:)), dar am vazut-o si pe asta. Am mai vorbit cu persoane din Columbia, Spania, Venezuela, Scotia, Grecia etc, care mai de care cu joburi neobisnuite si povesti interesante si toti indragostiti de Rio:)).

Lacramioara, me, Cornelia, Stefanella:).


Pe la scoala toate bune, multe de facut si putin timp insa sper si eu ca incetul cu incetul se fabrica otetul si am sa apuc sa le fac pe toate:)), ma bazez pe faptul ca la Rio timpul curge altfel, dupa cum am observaj deja:)). Am mai descoperit cativa postdoctoranzi, unul din Iran, Ali, si un italian, Isaia, foarte simpatici si hotarati si ei sa ramana la Rio. Se pare ca sunt multi iranieni prin Brazilia, marea majoritate ingineri, au inceput sa cam fuga de situatia cel putin ciudata din tara lor si se reorienteaza spre tari cu clima prietenoasa:)). Ali incearca sa obtina viza permanenta pentru ca are probleme cu circulatia prin diferite tari si vroia sa stie ce tre sa faca, am gasit prin institut o persoana care parea sa stie: ori ai un job permanent, ori te casatoresti cu un brazilian ori faci un bebe, nu neaparat cu un brazilian si primesti cetatenie din cauza ca bebeul e automat brazilian:)). Am mai aflat o chestie neobisnuita, daca esti casatorit si Doamne fereste sotul/sotia moare, cealalta persoana primeste toata viata salariul pe care sotul/sotia il avea inainte de dispara.

Diseara mergem in oras, in Lapa:)), e ziua unei profe de la scoala si sarbatorim cu o iesire la dans ca nu am mai fost demult sa dansam samba:), e incredibil cat de repede trece timpul, mai am un pic si fac 4 luni de cand sunt aici:)!

Maine e ziua mamei, tot la cursul de portugheza am aflat ca ziua asta se sarbatoreste in multe tari din lume, se pare ca numai la noi s-a "comasat" cu ziua femeii pe 8 martie, aici sunt zile separate, mamele primesc de doua ori mai multe cadouri:)!

No comments:

Post a Comment