Saturday, June 16, 2012

Festas Juninas:)

One of the many events of June in Rio:))!


Luna iunie este luna petrecerilor junine:). Avem 3 sfinti foarte mari si importanti si s-au gandit brazilienii sa-i sarbatoareasca toata luna iunie daca tot s-au inghesuit ei in calendar in aceiasi luna, de ce sa ne mai prostim cu 3 zile separate, sa petrecem deci toata luna:)!

Avem Sao Juao, Sao Paulo si Sao Antonio. Din aceasta cauza luna iunie este plina de festas juninas, un fel de petreceri campenesti cu muzica, mancare, dans si bine-inteles voie buna:)). Orice comunitate oricat de mica are o astfel de petrecere. De exemplu azi am fost la festa junina organizata de biserica libaneza din Tijuca. Imi era tare dor de mancarea libaneza din Romania:), am trecut si eu putin pe acolo. Era inca devreme, nu se adunase multa lume, o sa trec poate si mai pe seara inainte de a merge prin oras. Mancarea foarte buna, la fel si muzica, cred ca o sa si incinga putin atmosfera mai tarziu. Pe seara vrem sa mergem la festa junina organizata de universitatea noastra, UFRJ, dar nu inainte de a trece prin Lapa la un concert de muzica braziliana din cadrul Festivalului de Santa Muzica-cunoscut in Europa drept Fête de La musique. Incarcata agenda, in timpul acestor feste se intoarce orasul la atmosfera de carnaval, sunt peste tot:), e imposibil sa nu le vezi si mai ales sa nu participi:)).

Am incercat sa mergem si aseara la o astfel de festa, chiar am reusit insa nu era cum ne-am asteptat, in sensul ca nu era mancare si dans si atmosfera campeneasca. Era muzica in schimb, "Mulheres de Chico", femeile lui Chico:)), mai precis 13 femei care manuiau cu multa pricepere tot  felul de instrumente, cantau samba, a fost foarte frumos:)!

Festa Junina de Tijuca waiting for the "hungry for fun":) guests.

Arabic food in Rio, yum!

Kibe, humus and tabouleh:)) my favourite!

Play time!

Lots of families with kids:).

Fun, fun, fun:).

Dessert? Sure, why not:)!

Not any type of dessert, national desserts:))!

A type of sweet made of cous-cous, was to say the least interesting:).


Everybody likes the sweets!

Enjoying the food and the happy festa music!

Dressed-up for party!

On the the Festas Juninas de Tijuca.

Daca tot avem asa de multe feste si poate nu ar fi timp de toate era cazul sa mai luam o vacanta:), sa nu exagerez totusi, nu e vacanta, e un weekend de 5 zile! Probabil ca va ploua pentru 5 zile dar sper sa scapam poate cu macar 2 zile de soare, meritam, am muncit 9 zile pline (minus 2 zile de weekend) de la ultimul weekend de 4 zile:))! Se intampla Rio +20, se aduna tot felul de sefi de stat de guverne, etc sa discute viitorul planetei. Am aflat totusi din surse sigure ca se pare ca nu se pot rezolva chiar toate problemele cu aceasta ocazie pentru ca nu vine Obama si nici Angela (Merkel), ocupata fiind cu salvarea Europei. Din aceasta cauza 10 zile sunt tot felul de discutii si negocieri fara mare concluzii din cate se pare.

Saptamana asta am fost si prin vecini, la Niteroi, orasul de peste golf, e un fel de suburbie a lu Rio, insa nu stiu exact cum e cu statutul de suburbie pentru ca noi avem weekend de 5 zile din cauza Rio +20 insa ei nu au si sunt destul de suparati:)), ce sa-i faci daca nu au Niteroi +20:)).

Lacramioara a dat un talk la Universitate si am fost si eu, o mica excurie:). Se ajunge in 15 minute cu barca, de fapt e un vapor destul de mare. Cum am ajuns acolo zici ca eram la statiune, sau la tara cu zicea Lacramioara, o liniste care facea sa-ti tiuie urechile, in Rio chiar intr-un loc izolat si linistit tot se adue pe funal zumzetul orasului, notiunea de liniste nu prea exista. Am gasit linistea in Niteroi:)), ne-am plimbat un pic si pe faleza, se vedea frumos pe cealalta parte Rio, chiar a fost dragut.

La finalul plimbarii am ajuns la MAC, muzeul de arta contemporana din Niteroi, construi de marele arhitect Niemeyer, cel care a "desenat" prin altele, orasul Brasilia. Cu ceva timp inainte capitala Braziliei fusese Rio si s-au hotarat ei sa mute tot ce inseamna administratie intr-un oras nou, cariocile nu mai faceau fata si la vacante si la munca:)). Au construit din temelie orasul Brasilia prin anii '70, iar Niemeyer a "desenat" foarte multe cladiri:)), de fapt in Brasilia din cate am inteles sunt chiar numai si numai cladiri, atmosfera de lucru in mod evident:)!

View of Rio from Niteroi.

Sunset and the famous bridge connecting Rio and Niteroi.

More of Rio:).

Beautiful sky.

Sunset in Niteroi.



Our lovely hosts and the speaker of the day:)).

More sunset:).


One of Oscar Niemeyer's masterpieces.

Spaceship:))).

Niteroi beaches:).


Tot saptamana asta am dat si un talk la Universitate, in portugheza, am avut niste emotii mari cat casa, in engleza nu as fi avut probleme insa am vrut eu sa fie in portugheza, sa-mi demonstrez ca pot:)). Cred ca am putut, a venit si multa lume, studenti si profesori si am reusit sa-i fac sa inteleaga ceva, a fost o mica provocare pentru mine dar cred ca am scapat cu bine:)). Se pare ca portugheza mea e din ce in ce mai buna daca am reusit sa explic chiar chestii matematice destul de delicate:)).

Duminica trecuta am reusit sa mergem si la o piesa de teatru. Nu stiam decat ca este un one-man show despre viata unui poet brazilian Chacal. A fost destul de greu sa intram, nu mai erau bilete, dupa un pic de jeitnho:)), "felutz" brazilian, ne-au lasat sa intram si sa stam pe jos pe niste pernute. A fost dragut, destul de greu de urmarit un om care vorbeste 2 ore insa interesant. La final am aflat ca actorul era de fapt insusi marele poet:)), Chacal, asta da culturalizare, nu numai ca am aflat multe despre viata lui dar le-am aflat chiar de la sursa:)). Inainte de teatru fusesem un pic prin Ipanema, profitasem de singura zi de ne-ploaie din weekendul de 4 zile:)).

Food from Bahia at the Sunday Fair in Ipanema.

Colorful:).

Arty wall:).

Ipanema in a non-rainy day of the 4 days weekend:)).

Pretty girls on Ipanema orla.

Same pretty girls, closer:P.

See you soon rain and clouds, another feriado is coming:))!
Urmeaza cateva feste junine si in weekendurile viitoare, ele tin pana pe la jumatatea lui iulie:)), avem de unde sarbatori, soare sa fie:))!

P.S. Festa Junina din Tijuca a fost interesanta si pe seara, am mancat mamaliga dulce in stil brazilian, adica cu o tona de zahar:)) invelita in "frunze" de porumb:).

Back to the festa.

More people eating and enjoying.

Sweet mamaliga/polenta brazilian style:)), that is very very sweet!


No comments:

Post a Comment