Sunday, June 3, 2012

Cacau, Cupuaçu, Caju:)

Cacau fruit.

In ultimul timp am inceput sa experimentez si alte tipuri de sucuri, oferta fiind atat de variata nu ma pot limita la maracuja, mango, ananas cu menta, acai si alte tipuri de sucuri cu care m-am obisnuit deja:)). Cred ca cel mai bun suc pe care l-am baut aici ramane sucul de struguri cu cacau de la un loc special din Tijuca, azi am incercat si in Ipanema dar nici nu se compara:)), Tijuca rules:) of course!

Habar nu aveam ce inseamna cacau, ma gandeam ca inseamna cacao, in sensul ca in sucul de struguri pun si un pic de cacao, se simtea gustul dar nu se vedea in culoarea sucului. Am aflat intr-un final ca sucul de cacau este facut din cacao dar nu din seminte (din care se face ciocolata) ci din pulpa fructului care este alba. Ca atare sucul este alb si extrem de gustos si racoritor:)), pur si simplu o delicatesa:)). O alta combinatie apreciata in ultimul timp este este laptele cu nuca de cocos. Daca mai adaugi si un pic de cacau obtii un suc deosebit de aromat:)).

Cacau juice:)).
Am ajuns la sucul de cupuaçu, are un gust interesant de citrice:) si eu apreciez fooooarte mult un tip de bomboana de ciocolata cu gem de cupuaçu in interior, yum:))!

Cupuaçu fruit.
Cupuaçu sweet:).
 La finalul incursiunii in fructele braziliene am lasat sucul de caju. Si acesta este alb, mai laptos decat sucul de cacau si foarte dulce. Eu cerusem cu zahar ca aici nu stii niciodata daca e bine sa ceri cu zahar sau fara si mai bine ceri cu:)), insa abia am reusit sa-l beau, dupa ce ca era foooarte dulce mai avea si o tona de zahar, a fost o experienta cel putin energizanta:)). "Semintele" de caju sunt cele pe care le cunoastem, delicioase si chiar aici la "mama lor" destul de scumpe desi foarte gustoase, se pare ca procesul prin care se obtin aceste "seminte" este costisitor, ele fiind "atasate" de frutul care contine sucul de caju.

Caju nuts

Caju fruits containing the caju juice.
In rest ne bucuram de iarna tropicala, poate un pic prea tare:)), azi au fost 31 de grade, putin cam cald dupa gustul meu dar am inteles ca e destul de neobisnuit, sper din tot sufletul ca dupa o vara cu 40 de grade, o iarna cu 30 de grade pare cam calda:)) oricat de mult iti place caldura.

Aseara am fost la o petrecere studenteasca sud-americana in casa unei doctorande din Peru, foarte simpatica si primitoare. Casa e in Santa Theresa, un cartier boem si plin de locuri pitoresti si personaje interesante. A fost foarte frumos, s-a dansat mult, muzica latino-americana bine-inteles, multa salsa, merengue, samba, forro. Toti baietii dansau foarte bine, nici fetele nu s-au lasat mai prejos, eu mai incetut incetut am prins pasii da am reusit pana la urma sa misc si eu ceva:). Am cunoscut o gramada de persoane din Peru, Columbia si bine-inteles si cateva carioci:), adica brazilieni din Rio:). Mi-a placut mult atmosfera, mi-a adus aminte de petrecerile noastre studentesti din Puskin:)), cred ca toata lumea s-a simtit foarte bine!

Duminica dimineata dupa un brunch a la Ipanema:), am fost cu Lacramioara pe plaja la o aqua de coco si la admirat muschii baietilor brazilieni, pe caldura sus mentionata de 31 de grade tricourile erau de prisos:), asa adormite cum eram am reusit sa zarim cate ceva:)) printre gene si sa ne amuzam pe cinste, baietii carioca fac un adevarat spectacol prin defilarea de duminica pe plaja:)), doar nu muncesc degeaba toata saptamana constiinciosi la sala:))!

Pe dupa-amiaza am ajuns si la o petrecere de francezi, niste colegi de la facultate au facut o petrecere de "casa noua" intr-un cartier foarte cochet si probabil cel mai scump din Rio, Urca, aflat la "poalele" lui Pao de Acucar. Am ramas impresionata de cat de frumos e cartierul, are numai case, e liniste si peisajele sunt superbe. Adunarea a fost draguta, destul de linistita dar am mancat bine tot felul de delicatese frantuzesti si am mai schimbat impresii cu diversi oameni. Era un pic dificil sa te "amesteci" in discutii, majoritatea erau francezi si noi cam obosite:) dupa dansurile de noapte da' a fost dragut, un mod placut de a petrece duminica dupa-amiaza.

Saptamana viitoare avem iar week-end de 4 zile, liberul e joi dar bine-inteles ca se "inforcheaza" cu vineri:)), adica iar o mini vacanta in care imi doresc sa nu ploua sa mai facem diverse activitati in aer liber, la o plaja serioasa nu am mai fost demult, poate o sa reusim acum:)).

In rest same old, same old Rio:)), eu continui sa adun impresii si sa ma bucur de tot ce are de oferit acest oras haotic, plin de contradictii dar si plin de savoare si energie pozitiva:)!

No comments:

Post a Comment