Friday, March 9, 2012

Birocratie sau paranoia?


Nu am mai scris demult pe blog pentru ca ma lupt cu morile de vant ale birocratiei braziliene. Cine se plange de birocratia din Romania sa incerce sa traiasca aici si apoi cred ca se va fi bucurat ca e roman:), a rezolva cea mai mica chestiune administrativa e un sport extrem. De exemplu, pentru a dechide un cont in banca nu e nevoie doar de buletin ci de o gramada de hartii si recunoasteri de semnaturi la notar si tot felul de prostii la care nu te-ai putea gandi niciodata ca ar fi relevante. Iar azi m-au sunat de la banca, de fapt pe Alex ca lasasem si numarul lui si i-au spus ca persoana care mi-a deschis contul a gresit pentru ca am nevoie de viza permanenta pentru a avea cont! Adica trebuie sa inchid contul, sa merg la Policia Federal si sa-i conving sa-mi dea viza permanenta!? pentru a avea un cont!? apoi merg la aceiasi banca si cu aceleasi documente plus viza imi deschid un alt cont!

Pana si eu imi dau seama ca persoana care a venit cu aceasta gaselnita nu e normala pentru ca nu iti da nimeni viza permanenta pentru un cont in banca! Insa te suna, te ametesc de cap si oricum drumul minim la banca trebuie sa-l faci sa afli ce si cum si de fapt ce vor pentru ca e clar ca vor altceva, e posibil sa vrea cartea de identitate temporara pe care nu o aveam cand am deschis contul insa iti cer viza permanenta pentru ca habar nu au de fapt ce documente sunt necesare pentru a deschide un cont. Noi fusesem la doua filiale ale aceleiasi banci si am intrebat ce documente trebuie si bine-inteles ca raspunsurile erau diferite, am adunat toate documentele ca sa fim siguri, acum de la a 3-a filiala unde pana la urma am deschis contul suna si te streseaza si cu prostia asta! 

Am rugat-o pe Taciana sa vina cu mine la banca luni, pare ca ea e o persoana care stie sa puna problema, nu o intoarce nimeni cum vrea si nu pleaca de nicaieri pana nu rezolva problema, cu drama aferenta sau fara:). Am mai patit o chestie super neplacuta la inceputul saptamanii legata de bursa si de faptul ca nu stia nimeni, inclusiv profa daca o primesc sau nu pana la urma. Persoana care stia nu raspundea la mailuri, pana la urma i-am scris eu un mail mai dramatic in care i-am spus ca sunt intr-o situatia in care nu am bani de chirie sau de mancare, mi-am varsta tot oful adunat saptamanile astea de la milioanele de documente imposibile care nu sunt niciodata suficiente si intr-un final am primit raspunsul afirmativ! Mi-a spus si Taciana ca pana nu pui un pic de drama si nu aduci nivelul emotional in discutie e greu sa atragi atentia. Acum inteleg de ce telenovelele pleaca de aici si sunt atat de apreciate, drama e un element esential al vieti de zi cu zi, fara drama nu faci nimic!

 Drama si senzatia ca trebuie sa cersesti chiar un lucru care este de drept al tau ma obosesc un pic dar sper sa se mai calmeze putin pentru ca sunt prea multe si care mai de care mai gogonate si paranoice, nu au nici logica, nici sens si nici macar acoperire in legile lor care sunt interpreteaza dupa ureche. Singurul lucru care ma mai calmeaza este faptul ca nu are legatura cu mine si asa se intampla pentru toti, brazilienii sunt la fel de frustrati. Nu va puteti imagina de ce documente a avut nevoie Taciana pentru a face revizia la masina, revizie pe care o face in fiecare an, insa anul acest a dat de o persoana mai zeloasa care vrea ceva de genul hotararea judecatoreasca de divort care nu are nici o legatura cu masina dar fara ea nu se poate face revizia! Va puteti imagina cat e de "no comment":)! Macar nu ma simt discriminata, stiu ca si majoritatea brazilienii se simt la fel ca mine:), suntem colegi de suferinta!

Poate data viitoare va povestesc de mormanul de documente si formalitati pe care trebuie sa le fac pentru a imprumuta carti de la biblioteca institutului de matematica unde sunt postdoc:), sa nu va imaginati ca e lucru usor:), nu oricine are acces la stiinta:)! 

Partea buna e ca avansez cu portugheza, in curand voi putea fi o drama queen autentica:), textele dramatice cu care voi aborda situatiile administrative se vor intampla in limba portugheza, dupa cativa ani in Brazilia voi fi gata sa joc in telenovele, voi avea dramatismul necesar transmiterii emotiilor:)!

Sa ne relaxam:) cu niste poze de la Pao de Açucar, "gramajoara de zahar" care se afla in mijlocul golfului, langa plaja Botafogo si foarte aproape de port; plaja este mai mult decorativa pentru ca golful este poluat, cine face plaja si baita:) merge in Copacabana sau Ipanema:).

View from the top of one of the many "mountains" in Rio.

View from the small pile of the Sugar Loaf (Pao de Açucar).

Pretty girls on a pile of sugar:).

Pretty girl and French man on the pile of sugar:).

Going towards the higher sugar pile.

View of the city of Rio.

View of the bay and Botafogo beach.
Pretty girls after a lovely afternoon closer to the clouds.

No comments:

Post a Comment